Een sterk merk is een slim merk

Waar staat het merk vandaag en waar willen we naartoe? Die twee vragen bepalen wat het merk nodig heeft. Wat is goed? Wat kan beter? Is een optimalisatie nodig of een totale make-over? Wat is de business strategie? Tijdens het strategisch voortraject zoeken we antwoord en kunnen we het merk gericht ontwikkelen. Zo kan het doen wat het moet doen: de juiste mensen verleiden.

Interne bevraging en research

Om van bij de start een goed beeld te krijgen van wat leeft in een onderneming, lanceren we een interne online bevraging. We bepalen samen met de klant wie we bevragen. Op deze manier krijgen we met de Branding Company ook een goed zicht op de noden en verwachtingen.

Research. We analyseren alles wat op tafel ligt en leggen er nog heel wat bij. Onze strategen gaan aan de slag met alle data en mogelijke eerdere oefeningen rond het merk. We bekijken de business strategie in detail, analyseren de markt en gaan van bij het begin op zoek naar opportuniteiten.

Gedragsprofielen en merk positionering

Om optimaal te kunnen inspelen op de opportuniteiten in de markt, bekijken we in de diepte de gedragingen van onze potentiële klanten. Zo kunnen we met de Branding Company inspelen op wat in hun leven speelt, wat voor hen belangrijk is, wat helemaal niet en op welk moment. We kunnen ons op deze manier een helder beeld vormen van onze doelgroep.

Op basis van een heldere marktanalyse gaan we met de Branding Company op zoek naar de opportuniteiten op de markt. Op deze manier kunnen we een gerichte positionering bepalen voor het merk, die het onderscheidend maakt in de markt. Dit alles op basis van een aantal gestandaardiseerde oefeningen tijdens een workshop